Mokykloje renkuosi profesiją... Spausdinti
2023 m. Rugpjūčio 09 d., Trečiadienis

Kaimo_pletrai

Smalininkų technologijų ir verslo mokykloje mokosi 35 Jurbarko rajono SUP mokiniai patiriantys mokymosi sunkumų ir atskirtį. Mokiniai yra tokio amžiaus, kai renkasi profesiją. SUP moksleivius orientuoti profesijos pasirinkimo kryptimi kur kas sunkiau dėl kelių priežasčių: jų sveikatos būklė prastesnė, pomėgiai nediferencijuoti, interesai paviršutiniški, žemas motyvacijos lygis. SUP jaunuolių socialinių ir savarankiško gyvenimo įgūdžių kokybė nėra pakankama. Vienas iš svarbiausių socialinių institutų, nuo kurio priklauso jaunimo profesinis apsisprendimas, yra šeima. Tačiau didžiąją dalį paauglystės nežymiai sutrikusio intelekto jaunuoliai praleidžia ne šeimos apsuptyje, tad apie darbinę veiklą, uždarbį ir profesijas suvokia mažiau. Todėl jų profesinę ateitį dažniausiai formuoja ne šeima, o mokykla.

Mokykla vykdydama projekto „Vaikų ir jaunimo darbinių įgūdžių ugdymas JURB-LEADER-6B-JI-7-1-2022“  veiklas parengė ir įgyvendina dvi neformaliojo ugdymo programas: aplinkos priežiūros ir patalpų tvarkytojo. Programose mokosi 24 mokiniai. Mokiniams patinka  dalyvauti praktinėse veiklose, nes gali išmėginti įvairią įrangą ir priemones, išmokti jas valdyti.

„Labai patinka praktinės pamokos-važiuoti traktoriuku ir pjauti žolę, patinka formuoti krūmus, tik nesigauna man vienoda forma...“  Mantas

„Geriausias dalykas langų plovimo robotas jis plauna langus, o aš tik prižiūrėtoja, jis juokingas...“ Modesta.

Labai svarbu „pasimatuoti profesijas“, kad išsiaiškintum, kas kiekvienam tinka. Neformaliojo ugdymo užsiėmimai atlieka darbo įgūdžių formavimo ir profesinio orientavimo funkcijas.

Rita Grybienė,
Specialiojo ugdymo skyriaus vedėja