Profesinio mokymo infrastruktūros plėtra Spausdinti
2021 m. Rugpjūčio 07 d., Šeštadienis

kuriame-ateiti-2020

Smalininkų technologijų ir verslo mokykla įgyvendino projektą Nr. 09.1.2-CPVA-K-722-01-0014 „Profesinio mokymo(si) infrastruktūros plėtra".

Projekto tikslas - užtikrinti aukštos kokybės profesinio mokymo paslaugų teikimą pagal inžinerijos ir inžinerinių profesijų, paslaugų asmenims ir transporto paslaugų švietimo sričių profesinio mokymo programas.

Projekto eigoje įvykdytos šios veiklos – įsigyta profesiniam mokymui vykdyti: a) pagal inžinerijos ir inžinerinių profesijų švietimo srities profesinio mokymo programas mokymo įrangos 1 komplektas už 178052,00 Eur, b) pagal paslaugų asmenims s švietimo srities profesinio mokymo programas mokymo įrangos 1 komplektas už 117523,00 Eur, c) pagal transporto paslaugų švietimo srities profesinio mokymo programas mokymo įrangos 1 komplektas už 199425,00 Eur.

Profesinio skyriaus vedėja Valdoreza Stulgaitienė sako: „Profesinio mokymo įstaigos atsako už profesinio rengimo kokybę. Praktinis mokymas yra svarbiausia profesinio mokymo proceso dalis. Su mokyklos turimais ištekliais, dėl nepakankamo finansavimo, nebuvo įmanoma kokybiškai vykdyti praktinį mokymą mokykloje. Įgyvendinus projektą, dalinai atnaujinus mokyklos 2019-2021 m. strateginiame plane numatytų prioritetinių švietimo sričių programoms vykdyti reikalingą įrangą ir priemones, galėsime kokybiškai vykdyti tiek teorinį, tiek praktinį profesinį mokymą, parengti kvalifikuotus specialistus. Noriu pasidžiaugti, kad investuota į paslaugų asmenims švietimo srities profesinio mokymo programas – virėjo, padavėjo-barmeno, konditerio".

Inžinerinių modulių vyr. profesijos mokytojas Saulius Svylas džiaugiasi visa įsigyta įranga, įrankiais ir priemonėmis, tačiau labiausia yra patenkintas hibridiniu automobilių demonstraciniu stendu ir BOCH diagnostikos įranga. „Sparčiai tobulėjant naujosioms technologijoms ir visuomenei siekiant gyventi ekologiškiau, elektromobiliai rimta alternatyva įprastiems automobiliams. Svarbiausias motyvas pereiti prie elektra varomų transporto priemonių yra augantis žmonių sąmoningumas ir noras prisidėti prie pokyčių savo veiksmais. Įvairios mokslinės studijos rodo, kad elektra varoma transporto priemonė anglies dioksidą sumažina trečdaliu ir daugiau. Be to, elektromobiliai mažina ne tik oro, bet ir triukšmo taršą. Su nauja įranga atsiveria naujos galimybės ruošti specialistus gebančius dirbti su šiuolaikinėmis technologijomis"- sako mokytojas. Profesijos mokytojas metodininkas Stasys Zdanavičius sako, kad inžinerinių modulių mokymo programų praktiniam mokymui įsigijo tekinimo stakles: „Staklėmis naudosis visų inžinerinės srities mokymų programų mokiniai, siekdami įgyti metalų mechaninio apdirbimo kompetencijų".

Profesiniam mokymui vykdyti pagal transporto paslaugų švietimo srities profesinio mokymo programas įsigytas mokomasis sunkvežimis Scania su priekaba, sunkvežimių vairavimo simuliatorius, lengvasis automobilis, autokrautuvas ir krovinių palečių vežimėlis. Profesijos mokytojas metodininkas Stasys Zdanavičius ir vairavimo instruktorius Raimundas Kriščiūnas sako, kad įsigyti nauji automobiliai užtikrins geresnį ir saugų būsimų vairuotojų rengimą, automobiliai atitiks vairavimo mokykloms keliamus kokybės reikalavimus, prasiplės teikiamų vairavimo paslaugų pasiūla. Mokykla bendradarbiauja su krovininio transporto detalių parduotuvių ir servisų tinklo NexusTruck Lietuva įmone, kurios iniciatyva ir pagalba mokykloje steigiamas modernus transporto srities mokomasis kabinetas.

Mokykla suinteresuota užtikrinti kokybiškų profesinio mokymo paslaugų teikimą, siekiant patenkinti ne tik Jurbarko, bet ir regiono, Lietuvos darbo rinkos poreikius, o besimokančiųjų įgyjamos konkurencingos kompetencijos sudarytų sąlygas jiems įsitvirtinti besikeičiančioje darbo rinkoje.

Projektų vadovė
Vanda Stonienė